Friday, November 25, 2011

German silver Bar - finally got it!




Not many silver bars are serially numbered. Academy is not available in HK. Only RCM and this one are. The serial numbers were removed as shown. Perth bar, well... not readily available, but some days later might - if price drop.

I like the deeply imprinted letter and logo design is beautiful too.

28 comments:

  1. 恭喜Yan....又買到好野.....重係1KG...
    溢價有幾多呀?

    ReplyDelete
  2. 長城銀條 10 兩 $3,057.00
    德國銀條 1kg $8,400.34

    長城銀條 1kg 大概 $8,162.(+2.9%) 吾知有無計錯
    溢價係點計嘅呢?

    ReplyDelete
  3. But, do you know Maple Silver coin is
    1. how many % above 長城銀條?
    2. Spread (buy and resell)?

    I can't believe...

    ReplyDelete
  4. the bar look beautiful, it looks hand pour, i love hand pour bars!!!

    ReplyDelete
  5. 10 兩=37.799*10=378.00gram
    1kg=1000 gram

    3057/378=8.09/g
    8400.34/1000=8.4/g
    Spot=7.79/g

    長城銀條 10兩 溢價=(8.09/7.79)-1=3.85%
    德國銀條 1kg 溢價=(8.4/7.79)-1=7.83%

    銀楓葉(BOC溢價)(287/242.31)-1=18.44%
    銀楓葉(KITCO溢價)(280.26/242.31)-1=15.66%

    ReplyDelete
  6. Welcome Kidthief.

    Will post up picture showing all bars later for comparison.

    Silver Coins are beautiful but also the most expensive among all bullion and care must be exercised.

    ReplyDelete
  7. I have many coins that have scratches
    it breaks my heart, especially the silver timber wolf...

    ReplyDelete
  8. Thanks Kidthief

    Do you use capsule for your coins?

    ReplyDelete
  9. how to order german bar?
    can u provide some website?

    ReplyDelete
  10. 恭喜.....Very Nice.. :)

    Taxi-Driver

    ReplyDelete
  11. 旺旺, 潛了一段日子呢.

    這次只是試驗性質, 銀碼不小, 不敢輕率推介
    這間舖頭不知底蘊, 不知死活,
    純粹膽搏膽, 沙pop走一唐渾水

    "德國銀條" 一個不留神, 在榖糕找到...
    我可沒有說漏了口,
    撞了不少板, 走過不知多少冤枉路,也不知這次有否又行錯了路...

    ReplyDelete
  12. @Yan
    買銀都係求保險....同樣一件銀,
    溢價高=保費貴
    溢價底=保費平

    ReplyDelete
  13. Honson
    銀, 作為投資, 我會要 溢價低 差價小
    這只有一種一面倒的選擇. 但同樣面對一大問題 - 價低時無貨

    銀幣太嬌貴了, 難打理, 作為 collectible 為興趣 無妨
    作為投資, 要高度discipline
    溢價同保費不同, 有起事上嚟, 保費高的 numismatic 又有什麼保障呢?

    ReplyDelete
  14. RE: Yan

    I do now
    想問大家保費係咩?

    ReplyDelete
  15. Yan.呢兩個星期。晚晚係屋企做公司野到兩點。甚麼金銀website都未有睇過。忙裡偷閒時見到你買了新銀條.很驚喜呢。其實我唔係好敢上網訂。除非真係好大間。如果perth可以寄銀條就好啦。

    ReplyDelete
  16. 我諗緊每月金幣外.加每月銀。budget 3k.初頭諗住一條銀城。以家無貨。買10個銀幣又難收藏.見到kidchef計出來18% 溢價.好唔抵。

    ReplyDelete
  17. 回kidthief

    在我來講..比spot 價多出來的,我當佢係保費,
    因為這一刻,你是要用多出來的溢價去買一安士銀,
    將來賣出去是將來的事..將來spot價減幾多回收無人知,
    所以我會以現在所附出的溢價多少,作為衡量買那一些白銀產品的先後次序

    ReplyDelete
  18. 回旺旺
    相當勤奮的公僕, 我們靠你了.
    3k 銀, 也只有銀幣一項. 這次長城銀沽清後, 不知幾時再有貨了

    我也剛好放了十天假期. 但也就是爲工作賠上了, 冷落了家人. 唯一減淡工作的, 也就是金銀. 也很開心在這裡遇上衆人串聯一下...

    回Kidthief, 謝謝你計出各項的溢價, 保險甚麼的 我也不清楚. 我沒有想到末日般的光景, 就只有投資及保值. 銀幣我當是在投資路上無咁dry 的衍生出來的興趣. 無想到將來要把自己所愛變賣. 對bar其實也有感情, 希望不需要有變賣的一日. 利昌銀除外.

    ReplyDelete
  19. RE: Honson 保費=溢價? 又冇分別?

    RE: Yan 我都係又bar到coin

    ReplyDelete
  20. Yan.
    做我地呢行好多時要Problem solving.件工具交左落來就要攪店佢。呢兩個星期晚係屋企寫電腦程式仔。但呢樣唔係我的專長.連興趣都唔。結果上網左炒右炒 .有苦自己知。最終交到貨就算了
    我對我的金幣都有感情.空就去保險箱望下.到時真係要賣出.我會捨得。

    ReplyDelete
  21. 話時話唔記得問
    1kilo 德國銀條 $8,400.34包唔包shipping/insurance etc? 同shipping/insurance幾許$$?

    ReplyDelete
  22. 保費=溢價? 又冇分別?

    -----------------------

    係無分別

    其實"保費"呢個名詞都係我自己諗出來...

    ReplyDelete
  23. 旺旺
    金幣我也捨得, 因為來來去去都係嗰個款
    英女皇啲紋唔同囉

    ReplyDelete
  24. Kidthief
    德國銀條喺上環買, 也有回收, 比k記勝一仇
    今日喺Germany網業發現, H 牌子也很有名

    公司名, 不在這裡說, 因我未清楚這公司背景, 不想你們因為我而吃虧.
    我只能說 "德國銀條" 要找也不難

    ReplyDelete
  25. SilverGoldBull is your trusted precious metals dealer. You will be provided with competitive, live pricing and they will make sure that your precious metals arrives to your door discreetly and fully insured.

    ReplyDelete